Sportieve zwangerschapscursus

Tijdens de zwangerschap gebeurt er van alles met je lichaam. Je merkt dat je conditie en kracht achteruit gaan. Er zijn veel dames die tijdens hun zwangerschap stoppen met het beoefenen van hun sport. Vaak is er veel onduidelijkheid over wat nu wel of niet goed is om te doen tijdens de zwangerschap. Met welke sporten moet je oppassen? Hoe lang mag je sporten? Hoe intensief? In de cursus gaan we uitgebreid in op zaken die met zwangerschap en sport te maken hebben. Tevens gaan we elke les sporten: kracht, conditie, houding en bewegen. Aangepast op je eigen niveau.

Zwangerschap en bekkenklachten

Veel zwangere dames hebben tijdens de zwangerschap last van hun bekken of lage rug. In de cursus wordt er veel aandacht besteed aan wat deze klachten nu precies zijn, wat de oorzaak is en het allerbelangrijkste: het voorkomen en verminderen van deze klachten. Ook worden er gerichte oefeningen op dit gebied gedaan.

Inhoud van de cursus

De cursus is sportief, praktisch, informatief en nuchter. Er is ruimschoots persoonlijke aandacht en gelegenheid om ervaringen uit te wisselen. Onderwerpen die aan bod komen tijdens de cursus zijn: sporten tijdens je zwangerschap, bekken- en lage rugklachten, voeding, borstvoeding, ontsluitingsweeën, persweeën, nageboorte, kraamperiode. Ook bevat de cursus ademhalings- en ontspanningsoefeningen.

Opzet van de cursus

Er wordt lesgegeven in kleine groepjes, maximaal 10 personen. De cursus bestaat uit 10 lessen van 1,5 uur. Hiervan worden 8 lessen voor de bevalling gegeven, waaronder 1 informatie avond voor diegene die bij de bevalling aanwezig zal zijn.  En 2 lessen na de bevalling.

Aanmelding

Nadat je aanmelding is ontvangen krijg je schriftelijk bevestiging. De cursus wordt gegeven in Hengelo door Janine Moeken (Bewegingswetenschapper & Zwanger en Fit instructrice)

Download voor meer informatie de folder of neem voor meer informatie gerust contact op met Muscle Motion.